حقوق بشر و اعلامیه جهانیِ حقوق بشر یک امرِ همهگیر و جهانی است. مختص یک جغرافیا و کشور نیست. چطور کسی مثل شیرین عبادی ادعایِ فعالیت حقوقبشری دارد، اما کارهایش مثلِ حمایت از تجاوز و جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران و ایرانی را توجیه میکند. کجا شیرین عبادی جنایتهای اسرائیل را در سرزمینهای اشغالی محکوم کرد؟ شیرین عبادی هم وطنفروش است و هم همدست تروریستهای آمریکایی و اسرائیلی در تجاوز به ایران است. مجازاتِ وطنفروشی و جنایتهای جنگی ، چه در جوامع دموکراتیک و چه غیردموکراتیک، مجازاتی سنگین در حد مرگ یا حبس ابد است. در زمانِ جنگ ۴۰روزه و بمبارانِ ایران، احمد زیدآبادی ( روزنامهنگار) در چند یادداشت، شیرین عبادی( برنده جایزه صلح! نوبل) را خطاب قرار داد که فعالیتهای او در حمایت از تجاوز و جنگ ( به اسم مداخله بشر دوستانه!)، چه نسبتی با حقوقبشر دارد؟
حال، احمد زیدآبادی بار دیگر در یادداشت زیر ، شیرین عبادیِ وطن فروش و خائن را مورد خطاب قرار میدهد. جانِ مردم ایران، فلسطین و ... لبنان برای شیرین عبادی اهمیتی ندارد. کجا دیدید او که خود را مدافع حقوق بشر میداند، جنایات غربیها، اسرائیلیها و آمریکاییها را محکوم کند. شیرین عبادی نه تنها محکوم نکرد، که از تجاوز و جنگ علیه ایران و ایرانی، دفاع کرد. ننگ ابدی برای وطنفروشان.
احسنت به این وجدان بیدار!
یاداشتی از : احمد زیدآبادی
کمیسیون تحقیق سازمان ملل اعلام کرده است که "اسرائیل به طور عمد کودکان فلسطینی را هدف قرار داده است و بدین وسیله نسلکشی و جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی در نوار غزه و کرانه باختری مرتکب شده است."
در گزارش تازه این کمیسیون تأکید شده که "مقامها و نیروهای امنیتی اسرائیل به عمد مرتکب اعمالی شدهاند که منجر به مرگ و آسیب شدید جسمی و روحی صدها هزار کودک فلسطینی شده است و این اقدامات حتی پس از آتشبس اکتبر گذشته در غزه ادامه یافته است."
طبق گزارش کمیسیون، دلایلی منطقی در دست است که میتوان از آنها نتیجه گرفت که "اقدامات اسرائیل بخشی از یک استراتژی عمدی برای نابودی آیندهٔ فلسطینیها در نوار غزه از طریق هدف قرار دادن فرزندان آنها بوده است."
قاضی سرینیواسان مورالیدهار، حقوقدان هندی ریاست این کمیسیون را به عهده دارد.
حالا میخواهم از سرکار خانم شیرین عبادی که از جانب رضا پهلوی، دوست و متحد نزدیک دولت اسرائیل، مأمور تشکیل "کمیته تدوین مقررات عدالت انتقالی" برای دوران پس از جمهوریاسلامی شده است بپرسم که آیا در این مورد نظری ندارد؟
میدانم که او زحمت پاسخ به این نوع پرسشهای سخت به خود نمیدهد چون هر چه باشد خون و سرنوشت صدهاهزار کودک فلسطینی ارزش حتی یک انتقاد ملایم به قیمت برانگیختنِ سخط دولت نتانیاهو و رانده شدن از کمپ حامیان آن دولت در بین شناسنامهداران ایرانی را ندارد!
احسنت به این وجدان بیدار و دلسوز حقوق کودکان و استقلال بینظیرش!